Isuzu je jednou z nejprestižnějších firem Japonska a je nejstarší v konstrukci vozidel se vznětovým motorem se zavedenou přítomností na všech dalších světových trzích. Isuzu je prvním výrobcem na světě lehkých užitkových vozidel do 6 tun s více než 183.000 dopravními prostředky středního rozsahu od 6-16 tun a s výrobou, překračující 75.000 vozidel.
Ale Isuzu je především jedním z největších výrobců naftových motorů na světě, se širokou škálou typů a výroby motorů s obsahem válců v rozmezí od 1000 ccm do 30000 ccm. Od roku 2009 Isuzu vyrobila 21 milionů naftových motorů pro vozidla na celém světě, používané automobilovými výrobci jako je Renault, Opel a General Motors.
.

Isuzu: stoletá historie

Počátky

Počátky společnosti Isuzu spadají do roku 1916, kdy tehdejší Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co Ltd začala s výstavbou továrny na výrobu osobních automobilů. V roce 1918 společnost zahájila spolupráci s britskou Wolseley Motors Ltd vedoucí ke komercializaci, od roku 1922, Wolseley A9, prvního vozidla, postaveného v Japonsku. Od tohoto okamžiku do dvou let byla zahájena výroba nákladních automobilů.

.Isuzu: zrození značky

Píše se rok 1934, kdy se Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co Ltd spojí s Dot Automible Manufacturing Inc. a přijímá nový název Automobile Industries C., Ltd Společnost je předmětem pozornosti japonské vlády, která navrhuje dát nový název hlavnímu vozidlu. Vybraným názvem je Isuzu, na počest velké řeky, která protéká Velkou svatyní Ise, které je věnováno mnoho písní a tradiční poezie.
V roce 1936 byl vyroben první vodou chlazený dieselový motor pro automobil. V roce 1937 se společnost stává skupinou, Tokyo Automobile Industries Inc, a navazuje na výrobu nákladních automobilů s dieselovými motory. Ale musí se počkat až do roku 1949, kdy se značka Isuzu, což doslova znamená "padesát zvonů", stává charakteristickým znakem celé skupiny:  Vzniká Isuzu Motors Limited.

.

Mezinárodní odbočka

Od sedmdesátých let ISUZU zintenzivňuje svou činnost na mezinárodní úrovni jak z hlediska firemní struktury, tak internacionalizace výroby. V roce 1971 uzavírá ISUZU dohodu s General Motors a zahajuje výrobu vozidel, určených pro americký trh: Chevrolet LUV, první vůz prodávaný v USA, a Gemini, prodávaný v USA jako "Buick Opel Isuzu" a v Austrálii jako "Holden Gemini".
Na začátku osmdesátých let je značka Isuzu oficiálně uznána na mezinárodní úrovni: Pickup 
Isuzu se začíná stávat výrobkem, známým široké veřejnosti. V roce 1986, Isuzu slaví dosažení 3 milionů exportovaných kusů. Internacionalizace značky pokračuje společným podnikem s výrobcem automobilů Subaru pro vytvoření SIA Subaru-Isuzu Automotive (1987) a zřízení výměnného programu s Hondou (1994), který bude trvat až do roku 2002. V červnu 1999 ISUZU zahajuje výrobu naftových motorů v Polsku pro všechny vozy Opel a General Motors, určených pro evropský trh.
Od roku 2006, se také Toyota stala součástí skupiny
Isuzu , třetím  akcionářem po ITOCHU a Mitsubishi Corporation..

Světový leader automobilů s naftovými motory

Od roku 1990 se Isuzu na několik let stává prvním výrobcem na světě naftových středních a těžkých užitkových vozidel (nad 6,1 tuny), kdy v roce 1996 dosahuje vrcholu prodeje v USA. ISUZU je prvním výrobcem na světě, který zavedl systém "common rail" v řadě SUV. V prosinci 1998, Isuzu dostává cenu "Technologie roku" za nejlepší motor roku od "Automotive Researches' Journalist Conference" v Japonsku. V roce 2000 Isuzu překračuje 15 milionů dieselových motorů, vyrobených ve svých závodech a upevňuje tak záviděníhodné postavení ve světě.